مراحل فروش از سایت
در طول این سال ها با صاحبین کسب و کار زیادی ملاقات داشتم که دغدغه مشترک همه آن ها فروش محصول یا خدماتشان بصورت آنلاین بوده است. آیا راه اندازی فروشگاه اینترنتی آسان است؟ در این مقاله مراحل فروش از طریق وب سایت را به طور کامل برای شما توضیح می دهیم. این مقاله می تواند به تصمیم شما برای ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ، در ابتدای کار بسیار کمک کننده باشد. با حامی همراه باشید…
با فروش محصولات در وبسایت خود، میتوانید از حضور آنلاین و معرفی محصولات و خدماتتان در فضای مجازی کسب درآمد کرده و به مخاطبان گستردهتری در سراسر کشور ارتباط برقرار کنید.
مراحل راهاندازی فروشگاه اینترنتی:
گام اول: انتخاب یک پلتفرم تجارت الکترونیک
یک پلتفرم تجارت الکترونیک یا پلتفرم فروشگاهی مناسب که با وبسایت شما هماهنگ باشد، انتخاب کنید. برخی از گزینههای محبوب عبارتند از:
شاپيفي (Shopify)
ووکامرس (برای وردپرس) (WooCommerce)
مجنتو (Magento)
بیگکامرس (BigCommerce)
پرستاشاپ (PrestaShop)
گام دوم: راهاندازی فروشگاه
یک بخش جذاب فروشگاه برای محصولات خود در سایت ایجاد کنید.
طراحی و چیدمان را برای مطابقت با برند خود سفارشی کنید.
یک درگاه پرداخت (مستقیم مانند درگاه پرداخت بانک ملی ، ملت و … یا غیر مستقیم درگاه پرداخت های واسط مانند زرین پال ، زیبال و …) راهاندازی کنید.
گام سوم: افزودن محصولات
حالا محصولات را با توجه به موارد زیر قرار دهید :
- نام محصول
- شرح
- قیمت
- تصاویر
- ویژگیهای مختلف (مثلا اندازه، رنگ، تعداد)
نکته اول: محصولات را در دستهها و زیرمجموعهها سازماندهی کنید و در تگ ها و دسته های مرتبط خود قرار دهید.
نکته دوم: ویژگیهای مختلف (مثلا اندازه، رنگ) و قیمتگذاری را برای محصولات خود قرار دهید. توجه داشته باشید که باید کاملا تجربه خرید دنیای واقعی را به مخاطب و مشتری خود انتقال دهید.
گام چهارم: پیکربندی پرداخت و حمل و نقل
گزینههای پرداخت و نحوه تسویه حساب را تنظیم کنید:
- پرداخت از طریق درگاه بانکی
- روشهای پرداخت درب محل
- هزینه حمل و نقل را بر اساس موقعیت جغرافیایی و وزن محاسبه کنید.
- نرخها و مناطق حمل و نقل را تعیین کنید.
- با شرکتهای حمل و نقل (مانند پست، تیپاکس و .. ) هماهنگ شوید.
گام پنجم: یکپارچهسازی با درگاههای پرداخت
درگاه پرداخت خود را به پلتفرم تجارت الکترونیک خود متصل کنید.
تنظیمات پردازش پرداخت (مانند کارمزد تراکنش، واحد پول) را به طور کامل و دقیق انجام دهید.
گام ششم: بهینهسازی و سئو (SEO)
عناوین محصولات، توضیحات و تگهای متا را برای موتورهای جستجو مخصوصا گوگل Google بهینه کنید.
سایت خود را ساده و در عین حال زیبا طراحی کنید.
سرعت سایت خود را بهینه کنید.
از کلمات کلیدی مرتبط در توضیحات محصولات و تگهای متا استفاده کنید.
در نگاه اول شاید آسان به نظر برسد اما این کار نیازمند تخصص و تجربه سای ها حضور در دنیای دیجیتال مارکتینگ است! آموزشگاه حامی همیشه به روز ترین مطالب را در بخش مارکتینگ و سئو قرار می دهد و شما عزیزان می توانید با ما تماس بگیرید تا بهترین پلان مطابق کسب و کار را به شما ارائه دهیم.
گام هفتم: راهاندازی و تبلیغ
فروشگاه یا بیزنس خود را پس از راه اندازی به طور کامل تست و آزمایش کنید.
تبلیغات برای سایت خود را دست کم نگیرید و ازین روش های مرسوم استفاده کنید:
انواع بازاریابی رسانههای اجتماعی
استفاده از ایمیل مارکتینگ
بازاریابی محتوا یا کانتنت مارکتینگ
تبلیغات پولی (مانند تبلیغات کلیکی ، تبلیغات بنری ، گوگل ادز و …)
نکات تکمیلی:
برای محافظت از اطلاعات مشتریان، حتما از SSL یا گواهینامه امنیتی از ابتدا برای سایتتان استفاده کنید.
برای محافظت از تراکنشهای مشتری، یک سیستم پرداخت امن ، سریع با کارمزد پایین راه اندازی کنید.
عملکرد وبسایت خود را با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل (مانند گوگل آنالیتیکس) نظارت، تجزیه و تحلیل کنید.
تجربه کاربری فروشگاه خود را به طور مداوم بهبود بخشیده و برای افزایش نرخ تبدیل بهینه کنید.
با انجام دقیق این مراحل، برای فروش محصولات و خدمات در وبسایت خود آمادگی کامل دارید و بخاطر داشته باشید تیم حامی سیستم با سال ها تجربه در زمینه طراحی و پشتیبانی سایت همواره برای اجرای هرچه دقیقتر و سریعتر و توسعه کسب و کار آنلاین شما در کنار شما خواهد بود. اگر هنوز وارد این عرصه نشده اید یا توسعه کسب و کارتان برایتان مهم است با ما تماس بگیرید…