افزایش-ترافیک-اینستاگرام-از-گوگل

افزایش ترافیک پیج اینستاگرام از گوگل|نکات کلیدی

ترافیک اینستاگرام از گوگل چیست ؟  چگونه ترافیک اینستاگرام خود را با سئو افزایش دهیم؟

امروزه، اینستاگرام به یکی از قدرتمندترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای کسب و کارها و افراد تبدیل شده است. با میلیون ها کاربر فعال، فرصتی عالی برای به اشتراک گذاشتن محتوا و برندسازی برای مخاطبان گسترده است.

با این حال، با افزایش رقابت، جذب ترافیک ارگانیک به پروفایل اینستاگرام شما دشوارتر می شود. اینجاست که سئو اینستاگرام (بهینه سازی برای موتور جستجو) وارد عمل می شود. در ادامه بحث “مارکتینگ و سئو” از حامی شمارا بیشتر با موضوع ترافیک اینستاگرام از گوگل” آشنا می کنیم.

سئو اینستاگرام فرآیندی برای بهینه سازی پروفایل و محتوای شما به گونه ای است که در نتایج جستجوی گوگل به رتبه بالاتری برسد. وقتی افراد در گوگل به دنبال چیزی مرتبط با برند یا محتوای شما هستند، احتمال بیشتری وجود دارد که پروفایل شما را در نتایج جستجو ببینند و از آن بازدید کنند.

چه چیزی ایندکس می‌شود؟ چه چیزی توسط گوگل از پیج شما به کاربر نمایش داده می شود :

پروفایل‌های عمومی: اطلاعات بیوگرافی، عکس پروفایل، پست‌ها (تصاویر و ویدیوها) و استوری‌های هایلایت شده

هشتگ‌ها: پست‌هایی که با آن هشتگ‌ها تگ شده‌اند

چه چیزی ایندکس نمی‌شود:

استوری‌های عادی: پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند و توسط گوگل ایندکس نمی‌شوند.

پیام‌های خصوصی: گفتگوهای دایرکت اینستاگرام خصوصی هستند و توسط گوگل جستجو نمی‌شوند.

ویدیوهای IGTV: در حال حاضر توسط گوگل ایندکس نمی‌شوند.

ایندکس از چه زمانی آغاز شده؟

تاریخ دقیق شروع ایندکس اینستاگرام توسط گوگل مشخص نیست. با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این کار از اواخر سال ۲۰۲۱ یا اوایل سال ۲۰۲۲ آغاز شده است. اما چند روز اخیر، این موضوع به وضوح در حال افزایش بوده است.

در حالت عادی پیج خود را به این شکل در گوگل جستجو میکردیم:

جستجوی نام کاربری: به عنوان مثال، اگر به دنبال پروفایل کاربری به نام “Hamisystem_ir” هستید، می‌توانید “https://instagram.com/Hamisystem_ir” را در نوار جستجوی گوگل وارد کنید.

هرچند برای یافتن محتوای اینستاگرام در گوگل، می‌توانید از روش‌های زیر نیز استفاده کنید:

جستجوی با هشتگ: به عنوان مثال، اگر به دنبال پست‌هایی در مورد #fashion هستید، می‌توانید “#fashion” را در گوگل جستجو کنید.

اما این بار با سرچ کلمه کلیدی ، پیج های مرتبط را می توانید بیابید.

 

چند نکته کلیدی برای افزایش ترافیک اینستاگرام با سئو :

۱٫ پروفایل خود را برای جستجو بهینه کنید:

از کلمات کلیدی مرتبط در نام کاربری، بیوگرافی و کپشن های خود استفاده کنید. تحقیق کنید تا ببینید مخاطبان شما به دنبال چه چیزی هستند و از آن کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده کنید.
از یک عکس پروفایل و تصویر کاور واضح و مرتبط استفاده کنید. (اگر وبسایت دارید حتما لینک وب سایت خود را در بیوگرافی خود قرار دهید).

۲٫ محتوای با کیفیت بالا به طور مرتب پست کنید:

الگوریتم های گوگل فعالیت را دوست دارند. هر چه بیشتر پست بگذارید، احتمال اینکه پیج شما توسط گوگل ایندکس شود و در نتایج جستجو بالاتر ظاهر شود، بیشتر می‌شود.

از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا استفاده کنید.
کپشن های جذاب و آموزنده بنویسید.
از هشتگ های مرتبط استفاده کنید.

۳٫ کپشن نویسی صحیح با کلمات کیدی و حرفه ای برای پست های خود داشته باشید:

شاید شما هم دیده باشید که یک ویدئو در اینستاگرام منشر شده و کپشن آن کامل نیست! برای مثال کپشن ریلز این است : “تمامی نکات گفته شده در ویدئو  شما را در حوزه دیجیتال مارکتینگ قوی می کند” !  خوب قطعا این متن سئو شده برای گوگل نیست و ترافیک چندانی جذب نمی کند، چرا که محتوایی ندارد. کپشن شما باید تمامی عناوینی که فکر می کنید در حوزه کاری شما توسط کاربران جست و جو می شود را پوشش دهد و “اولین خط از کپشن شما باشد”. در مثال بالا کپشن صحیح این است “نقشه راه یادگیری دیجیتال مارکتینگ و انتخاب مسیر در حوزه دیجیتال مارکتینگ و سئو_ چگونه از مارکتینگ کسب درامد داشته باشیم و … در ادامه  ”

پس هرچه عنوان و کپشن شما برای موتور های جست و جو قابل درک تر باشد، نتیجه مطلوب تر خواهد بود.

۳٫ با سایر کاربران تعامل داشته باشید:

لایک کنید، کامنت بگذارید و با دیگر کاربران در اینستاگرام تعامل داشته باشید. این کار به افزایش visibility شما در پلتفرم و همچنین جذب فالوورهای جدید کمک می کند.

۴٫ از ابزارهای تحلیل استفاده کنید:

ابزارهای مختلفی وجود دارد که می تواند به شما در درک عملکرد پیج خود در اینستاگرام و نحوه بهبود آن برای موتورهای جستجو کمک کند.

 

۵٫ صبور باشید:

ممکن است مدتی طول بکشد تا پیج شما در نتایج جستجوی گوگل رتبه بالایی کسب کند. ناامید نشوید و به تولید محتوای با کیفیت و تعامل با مخاطبان خود ادامه دهید.

نکات تکمیلی برای افزایش ترافیک اینستاگرام از گوگل :

اگر کمی در سئو حرفه باشید ، خوب است که از Schema Markup برای پروفایل اینستاگرام خود استفاده کنید.

پست های اینستاگرام خود را به وب سایت یا وبلاگ خود پیوند دهید.

از CTA (دعوت به اقدام) در بیو و کپشن های خود استفاده کنید تا مردم را به بازدید از پروفایل شما تشویق کنید.

با رعایت این نکات، می توانید شانس خود را برای افزایش ترافیک ارگانیک به پروفایل اینستاگرام خود و رسیدن به مخاطبان جدید افزایش دهید.

به یاد داشته باشید که سئو یک فرآیند مداوم است. نیاز است به طور مرتب پروفایل و محتوای خود را بهینه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

1 هفته قبل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Picture of حامی سیستم

حامی سیستم

آموزشگاه حامی

5 آموزش اخیر

آخرین مطالب از این قسمت برای شما در دسترس است